onsdag 18 april 2012

Vem är jag?

Jag befinner mig just nu i en fas, som jag kanske kan beskriva som mode-förvirrad. Jag vet inte om det här är nu början av min personlig medelålderskris, jag vet faktiskt inte, men jag hittar just nu (och med det menar jag egentligen en längre period) inte någonting!!!
 Alltså inga riktiga plagg, som understryker min typ, och här har vi lite problemet: vad är min typ just nu? Jag känner att jag hamnar lite i kläm här. Jag har alltid varit den här sportiga tjejen, mer flippig än chic. Och det har funkat hittills ganska bra. Men nu kan jag inte riktig påstå att jag är den här sportiga tjejen (här stämmer nu inte längre det ena och inte det andra ;) ) Så jag skulle ju gärna bli mer, den jag är just nu. Har provat lite bohmesika kläder som jag älskar att se på andra och även kulturtantkläder. Men jag känner mig konstigt i dem. Just nu kör jag bara basics med jeans och enkla överdelar, ni vet. Och det känns så tråkigt!

Sedan saknar jag så otrolig mycket min bästa kompis som är min bästa personlig assistent, ni vet, en som säger sanningen på ett bra sätt. En som man kan lita på, en som säger när jag tvekar: du kommer ångra dig så jävla mycket om du inte köper det här nu. Hon kan även se när jag själv är missnöjd, allstå då avråder hon ju på ett så bra sätt. Inte som tex min man, som kan säga men det här ser ju fint ut!, (som han dessutom kan säga till ALLA kläder jag provar, och det ger ju mig känslan att hans mål med meningen är bara att komma så fort som möjligt ut ur affären.) Åh jag saknar henne verkligen jättemycket och inte bara för  våra roliga shoppingturer, nej det är hela hennes person jag saknar , och tyvärr är det nu andra år att vi inte har träffas.

Att handla med barn är ju inte heller en så bra alternativ, oftast har man ju då mer fokus på dem. Alltså försöker jag hittar någonting själv och det känns just nu riktig riktig svårt. För som sagt jag vet inte riktig vem jag är, modemässigt (säger man så?) och hur hittar jag mig där??

Mmh, det här blev ett konstigt inlägg. Men känner någon igen sig i det här? Hoppas verkligen det här går över!

Verkligen.



1 kommentar:

CreandoPhoto sa...

Jag känner igen mig så himla väl. Med precis allt du skriver. Med man och allt... :)

Jag har alltid varit mer sportig än chic. Och nu vet jag inte alls vad jag ska ha på mig längre. Tycker inte ens om att köpa kläder längre, eftersom jag inte vet vad jag ska titta efter. Går omkring och känner mig konstant tråkigt klädd. Har någon slags mixad stil, som inte säger något om mig som person. Antagligen behöver man ta en heldag, tillsammans med någon man verkligen litar på, och bara prova, prova, prova allt möjligt. Då kanske man hittar till någon stil somm passar.

Men, som sagt, jag känner väl igen mig...

Kramar Kicki