fredag 12 oktober 2012

Fredagsfråga vecka 41

Vecka 41 alltså, och en fredag, just nu hänger jag inte riktig med, tiden bara swischer förbi, men fredag är inte dumt, maken kommer hem, vi ska fredagsmysa och en fin hleg väntar väl på oss. Och så är det dags för fredagsfrågan. I nyheter24 hittade jag en intervju med Alex Schulman och frågan låter så här:

Vad gör dig förbannad på riktig?
Jag: Orättvisor kan gör mig riktig arg. Jag kan även bli sur när folk "ställer sig över" andra. När folk tror de är bättre än andra pga status, pengar utseende...och visar sin överlägsenhet.


Vad gör dig förbannad på riktig?
Alex Schulman:  Det enda jag blir arg på, verkligen känner vrede inför, är orättvisor. Inte för att de svälter i tredje världen, utan orättvisor riktade mot mig själv. När jag känner mig förfördelad kan jag bli så jävla förbannad.
hela intervjun

Vad gör dig förbannad på riktig?

Jag hoppas dock att ingen av oss behöver bli det idag, för det är fredag och solen skiner och snart är det dags för fredagsmys!

1 kommentar:

CreandoPhoto sa...

Något som gör mig riktigt förbannad, så att jag har svårt att hålla ihop mig, det är när jag möter föräldrar som på grund av sin egen konflikt inte kan se sina barns behov. Som är oförmögna att se sina barn till och med när man visar dem. Jag möter detta allt för ofta i mitt jobb...och det gör mig riktigt galen!

Ha en fin fredag!
Kramar