onsdag 20 mars 2013

Skoltavelfärg på äggkoppar


Jag köpte skoltavelfärg när jag höll på med pysselkällaren för att måla en skåplucka med den färgen för att skriva upp idéer när de dyker upp - typ. Och så kom idéen relativ fort att jag kunde ju även måla enkla äggkoppar med skoltavelfärg så att man kan skriva små hälsningar på den, eller när man har frukostgäster, att man kan skriva deras namn på.. Ja, ni förstår, och så hade jag tänkt att det var väl en utmärkt idé som man kunde använda som en liten påsk-hälsning


Men jag är ju för klantig, trots att jag använde tejp noga?? så blev det inte fint på insidan av kopparna.
Och helt svart ville jag inte heller göra dem.  Så det blev någonting annat till min post-till-dig-partner (paket är på väg) 
Men för oss räcker dem ju iaf och det här med skoltavelfärg och äggkoppar det projektet har jag inte gett upp, har nu nån annan idé. Och jag tor den kommer att lyckas (ni får såklart se det) 
Men nu får jag drömma om en frukost i sängen som  maken har gjort till mig med en liten 
kärleksförklaring på äggkoppen. 

(Hur går det för er andra som är med i post-till-dig? Har ni redan skickat iväg paket, eller fått?)

4 kommentarer:

Villa Frejas bokblogg sa...

Men så fint och kreativt.
Nej, jag har inte skickat iväg ännu. Men är på gång att pyssla färdigt.
Kram.

CreandoPhoto sa...

Jättefint! Jag är inte alls färdig med mitt pyssel, men vi har några dagar till på oss va? :)

Annas röda stol sa...

Så smart och fint!!! Tänk vad mycket fint man kan göra med tavelfärg :))) Kram Anna

Pia sa...

Tusen tack för paketet!! :)