måndag 20 maj 2013

Måndagslistanr. 99

Hej, känns att det var läääängesedan jag var inne på bloggen, men det händer ju just nu så mycket här, med taket och så var det ju sommar här i helgen, så underbart med sol och värmen, åh så skönt, även om vi (vi och vi, jag var ansvarig för mat och dryck och lite små jobb, medan de andra gjorde stora jobbet) jobbade med taket. Nu är på båda sidorna på huset plåt på, men det fattas ändå en hel del, nocken är inte klar, stegen till kaminen, ett plåt rund om kring kaminen, nya stuprör, rännor, på andra sidan... mycket kvar alltså men stora blåa containern framför köksfönstret är borta! Och  därför börjar jag min sen måndagslista så här:

Jag är glad för att:
  • stora blåa containern framför köksfönstret är borta! Jippi!
  • vi har fått så mycket hjälp av min bror och vänner med taket, jag är så oerhört tacksam över det!
  • sommaren har varit här, helgen har varit helt otrolig
  • dottern mår bättre efter sin lunginflammation (japp det blev det till slut)
  • vår grekisk kompis hjälpte till med taket och hade med sig supergott luktande kryddor från Grekland med sig.
  • det är så grönt här nu.
  • alla sängkläder blev tvättat igår, och det luktar så gott, och man sover så gott...
  • jag har rensat en rabbatt
  • och jag "renoverade" mina jordgubbskorgar, så de ser fint ut igen och det börjar växer där förfullt.
  • jag fortfarande går till tjejgympan
  • jag har en otrolig duktig man 
Just nu känns det så att det är jag som har jobbat som en tok på taket, känner mig just nu helt slut. Men det beror kanske på att jag börjar bli förkyld och det har varit för lite sömn sista dagarna...Och nästa vecka blir det 100 måndagslista, så coolt.

6 kommentarer:

kavallinskan sa...

Oj, 99 måndagslistor, Har du gjort så många?
Ja visst hade vi härligt väder i helgen, ljuvligt. Skönt att din dotter mår bättre nu! Jag skulle också behöva bli duktig och gå på gympa :)
Kram på dig!
Viktoria

Miruschka sa...

Det kanske blir en utlottning då när det hundrade inlägget kommer;)
Kram♥

Anonym sa...

Härlig lista :)
Svar...Jodå ok iallefall/Kram Annmi

Annas röda stol sa...

Ja du har då alltid härliga måndagslistor :) Tänk på att vila lite med :)) Ha en trevlig dag. Kram Anna

Snäckskalsdalen. sa...

Gillar listorna, det är uppmuntrande läsning!
Agneta kram

Unknown sa...

oj,så många måndagslistor.
Vila upp dig så får vi hoppas förkylningen hoppar över dig. Den är inge rolig alls. Är inne på min andra vecka nu.
Kram Maria