fredag 21 mars 2014

Fredagsfrågor are back!

Jag har saknat mina fredagsfrågor, de enkla och de svåra! Så nu ska jag dra igång igen, kanske inte så regelbunden som jag gjorde förrut, dock iaf ska det kommer då och då en på en fredag!

Idag har jag valt fredagsfrågan från i mina ögon den coolaste svenskt  skidskytte Björn Ferry! Jag tycker han är en tuff kille och har alltid roliga svar. Jag hittade den här Under mitt sökande hittade jag även Björn Ferrys blogg. Roligt att han och hans fru bloggar, tycker jag! Och det är väl självklart att jag håller tummarna för helgens sista tävlingar!!!!

Men nu kör jag med en sådär svår fråga:
Vad tar du med dig till en öde ö?
Jag: Första svaret är min familj, det är de, som känner mig och skulle klara av mina förtvivlade stunder och tvärtom, det är dem jag litar mest på och tillsammans skulle vi hittar på saker för att komma därifrån. Dessutom har min man ett sånt "jagkanallt"-kniv när vi är på en utetur (hoppas han skulle ha med sig detta då också) och så är min äldsta dotter berömd för sin Hermione-väska  alltså typ en väska där man hittar allt i.

Så här svarade Björn Ferry:
Vad tar du med dig till en öde ö? 
Björn Ferry: Carl-Johan Bergman (landslagskollegan) för att han skulle kunna bygga en flotte av några brädor. Han är som en Mc Gyver.

(hela intervjun)

Så vad skull du ta med dig till en öde ö???

1 kommentar:

Villa Frejas bokblogg sa...

Jag hade inte klarat mig utan min familj! Men knappast utan min smartphone heller ;)

Kika gärna in hos mig i dag om du vill vara med i tävlingen om en vacker ljusstake.

Kram.