tisdag 17 februari 2015

Fettisdag är inte dumt!


Det här är en semlor-bild från 2013 om någon undrar! Med köpta "byggsats-semlor"! I år ska jag göra våra första hemmagjorda semlor! För igår hoppade jag över att göra våra traditionella Krebbelchen, jag orkade helt enkelt inte efter en lång arbetsdag. Det var första gången under vår tid här i Sverige att jag inte gjorde dem och maken och dottern tyckte det var väldigt synd. Men, men kanske nästa år!
Idag är jag ledig och då passar det ju utmärkt att göra egna semlor istället. För man orkar ju typ inte Krebbelchen och semlor på samma dag!



Degen jäser just nu medan jag skriver inlägget.  
Men snart så! 

Mmmmh allstå Fettisdag är inte dumt! Speciellt när man är ledig!

Hoppas ni har en bra fettisdag, med massvis med semlor, för man kan ju inte bara äta en, det känns ju fånigt, eller hur?


Förresten, jag har kommenterat hos många hos er, men konstig nog har det inte kommit fram!
Så bara att ni vet, jag kikar in hos er! 
Ska se var felet ligger! 

2 kommentarer:

Villa Frejas bokblogg sa...

Mums vad gott med semlor. Kram.

Unknown sa...

Vet du vad, semlor kan jag lätt avstå ifrån faktiskt, inte min favorit alls.
Hit med en kladdkaka istället, det tackar jag inte nej till.

Njut nu av semlorna!
Kram
www.baraanna.se