tisdag 25 januari 2011

En älg, utvecklingssamtal och en loppisfynd.

Hej,
morgonen blev lite stressigare än det brukar vara. Utvecklingssamtal med yngsta kl.8.00. Bilen stod inte i garagen (lavinfara!) och därför blev det en hektisk bilfönsterskrapning. När vi äntlligen hade lämnat byn, träffar vi i granbyn en älg som icke kunde bestämma sig om han/hon ville gå över vägen eller om han/hon skulle bara kolla lite på trafiken... till slut vände han/hon sig och sprang tillbaka i skogen. Det var en ung förvirrad älg, så söt, men det är nu även så farlig. Försökte knäppa kort, men det blev bara en mörk dimmig bild, tyvärr. Hade ju även "en norrländsk trafikkö" bakom mig (4 bilar) så jag kände mig lite stressad.

U-samtal gick ju bra. Har en duktig tjej. Sedan väntade en storhandling på mig. Min favo loppis hade öppet idag. Så jag sprang in och hittade en gammal skovel. Inte den finaste men kostade ju bara 20kr. Jag kunde inte lämna den kvar där.
                             
                 Har en bra dag och akta älger.                                          

Inga kommentarer: