fredag 4 februari 2011

Hur har vi klarat oss utan :)

Jag använder gärna och ofta smileys, för att bekräfta mina sms, avrunda mina mejl  och även här i bloggen känner jag mig frestad att sätta  hit och dit en smiley.
Alla smileys bekräftar mina känslor, läsaren vet till exempel att jag är glad/ ledsen, skämta... De förstärker meningen.
 Jag har redan känslan att om jag inte gör en :) , förstår inte mottagaren vad jag menar/känner. Eller undrar hur jag mår egentligen. Jag får själv gärna sms med smiley en ;) kan göra mig faktiskt glad.

Men som sagt, hur har vi klarat oss tidigare?? Hur har vi skrivit brev tidigare? Vilka verktyg använde vi? Jag har skrivit mycket i parenteser (för att förklara till exempel skämten) och det gör jag nu här i bloggen också och jag vet att det finns jättemånga som inte alls tycker om (), eller för många !!!
Men hur har gjorde vi? Hemskt att man glömmer?

 Därför försöker jag go back to the rules och undvika smileys här. Vi får se hur det gå ;)
Har en bra helg!!
                           Ute

2 kommentarer:

Miruschka sa...

Jag tänker ibland på hur vi klarade oss utan mobiltelefoner, tänk vad beroende vi har blivit av dem!
Själv har jag faktiskt börjat lite med ;) och :) i bloggen, men jag vill inte ha för många!
Däremot använder jag MÅNGA när jag kommenterar, vet inte varför.

Ha en finfin kväll!
Kram♥

Miruschka sa...

Nej, jag har inte patent på måndagslistan, det är en tjej som startat den. Du kan läsa mer om det på sidan av min blogg!

Ha det bra!
Kram♥