fredag 11 februari 2011

Hur skulle du ha svarat?

Ibland när jag lyssnar på en intervju med en kändis, eller när jag läser en i  tidninigen, undrar jag, hur skulle jag ha svarat?
Så jag tänkte köra en fredagsfråga, en fråga som en kändis har fått, ska jag svarar på:

DN januari 2011 Intervju med Madonna:
 Är du inte rädd för den dagen då ingen längre bryr sig om vad du har på dig?
Första impuls är nej, det skulle ju vara bra, om ingen brydde sig om mina kläder. Jag är ju övertygat att jag har en liten djävul i mitt huvud som vet precis vad andra tycker, den kan säga: Fru X tycker att du kunde ha tagit på dig lite finare saker idag, inte bara jeans!"...
Men vid en eftertanke tycker jag, att det kanske inte skulle vara så dumt,om någon skulle ha koll på det jag tänker ta på mig i framtiden. Kanske får jag alzheimers och tänker gå ut med morgonrock eller ska bära tvättlappar på fötter.... Så nu har jag bestämt mig att jag blir rädd !!


Så här svarade Madonna:
Är du inte rädd för den dagen då ingen längre bryr sig om vad du har på dig?
- Nej, som jag sa är jag övertygad om att stil är något medfött. Och om man vet att man har det i blodet, varför då bry sig om vad folk runt omkring tycker?

Det var ju en liten skillnad, nu ska jag laga mat och börja med fredagsmys.
God kväll!

Inga kommentarer: