torsdag 10 februari 2011

Visdomen

.
Ibland måste man skärpa sig som föräldrar/vuxen, så att barnen kan göra sina egna erfarenheter, jag tycker citatet av Oliver Hassenkamp är så träffande:

Die Weisheit des Alters ist Gift für die Jugend, sie könnte Fehler verhindern,
die unerlässlich sind,
für die Weisheit im Alter.
Oliver Hassenkamp


Google översätt:
Visdom av ålder är inte bra för ungdomar, kan de förhindra fel som är väsentliga för den visdom ålder.

Ute översätt:
Visdomen av åldern är gift för de unga,
den borde förhindra fel,
som är viktiga att få visdomen i åldern.


Nu ska jag skynda mig, jag ska hjälpa en kompis att tapetsera. Det blir säkert kul. Ha ni en finfin dag!!!!


1 kommentar:

Miruschka sa...

Det var ett bra visdomsord, tycker jag!
Sv: hjärtan gör du genom att trycka ner alt-knappen på vänstra sidan och sedan på 3 på högra sidan.
Lycka till med tapetseringen!
Kram♥ och god morgon