torsdag 17 mars 2011

Glasklar






Jag är en samlare (och absolut ingen jägare) och ibland undrar mina kompisar och min släkt  vad jag håller på med. Jag letar nämligen på alla loppisar efter enstaka glas. Glas som inte längre ha kompisar , få en ny familj här hos oss.
 Allt började med att jag såg i en tidning att en tjej dekorerade bordet med olika glas, det var vacker och så tyckte gästerna att det var praktiskt för alla kunde komma ihåg vilket glas de hade. Det tyckte ju jag att det var himlasmart, eftersom det problemet har funnits här hos oss några gånger. Så då började jag leta efter enskilda glas. Loppismannen (som är även var granne) som jag avslöjade min nya passion, skakade bara med huvudet, typ de här tyskarna vad dom har för idéer.
Loppismannen gömmer de här enstaka glas i skåpen eftersom de flesta vill köpa minst 4 st., så jag får öppna skåpen och letar där efter de stackars ensamståenden.

Ett glas härifrån är från IKEA alltså inte från nån loppis, vet ni vilket?

Så nu har jag fått några stycken i olika storlek/form och mönster. Jag har mina favoriter och så struntar jag i hur man egentligen ska göra. Stora glas till rött tex. Jag gör så som jag tycker att det ser fint ut på bordet och mina gäster tycker också att det är praktiskt, men jag känner mig tvungen att berättar det för alla, eftersom min svärfar undrade en gång om vi behövde glas som räckte till alla.


mina favoriter

Vad samlar ni?

1 kommentar:

Den där Victoria sa...

Vad fiffigt och roligt med olika glas. Jag samlar på goda minnen :).

Kram Elvira