fredag 15 april 2011

80tals modet snyggt eller skitfult?

Johanna Juntunen intervjuade Drew Barrymore Feb. 2007
Fredagsfrågan låter så här:
Åttiotalsmodet då- snyggt eller skitfult?
Jag: Nu skulle jag väl säga skitfult, och redan då var jag emot de stora axelvadd som nästan fanns i alla kläder. Jag klippte ut dem.Och fy de här bodies med och utan spets  som var obekväma att ha på och så jobbig. Men det fanns även coola saker. Doc Martens till expempel, så coolt,och så skulle det vara adidas basketskor med black stripes. Jag hittade även några rosa docs som jag verkligen älskade. Jag har fortfarande en original sjömanströja här hemma, som jag köpte secondhand. Hade även hängselebyxor, så mysig. Och så fanns det så mycket ur plast, korgar ur plast helst i pink, som ALLA hade. Ja, det var färgglada tider! Och jag tror där började det ju att man kunde bära nästan allt.
de.dawanda.com

Åh vad blev jag nostalgisk nu! Hoppas ni med!
Så här svarade Drew Barrrymore:
Åttiotalsmodet då — snyggt eller skitfult?  — Både och! En del illrosa puffärmade blusar och ballongkjolar var helt förskräckliga, speciellt tillsammans med superstort tuperat hår och blå ögonskugga. Men det fanns mycket som var coolt också.  http://nojesguiden.se/artiklar/intervju-drew-barrymore

Vad säger ni? 80tals modet snyggt eller skitfult?

Ha en wild friday!

5 kommentarer:

Miruschka sa...

Frågar du mina barn: skitfult!!! De får skrattanfall när de ser foton av mig iklädd dessa kläder och permanentat hår:)
Men jag säger som Drew och dig: både och faktiskt!!
Ha en fin fredag!!
KRam♥ och god morgon

Carina Sjölund sa...

Sonen mår relativt bra , så bra man kan må förstås! Har fått sova ganska bra i natt :)
Ja, tänk vad det kan göra på ett ögonblicksverk!
Önskar dig en fin dag!
Kramen fina du♥

Ord & Känsla sa...

Vet inte vad jag ska tycka, det var ju då man var i tonåren. Man hängde på och det var mycket färger och det passar mig!
Minns en t-shirt som jag hade. Den skulle jag inte ens ha på mig när jag sover, haha!
Minns även de saker du nämnde, kul att komma tillbaka till 80-talet igen:)

Ha en skön fredag!
Kram Helena

Lövkojan sa...

Det är verkligen både och, jag kan tycka att man vågade mycket då och att vi hade häftig färg på ex örhängen osv men nja jag skulle väl inte göra om det kanske :). Musiken var oxå bra då!

Kram Marie-Louise

Kringlor och krusiduller sa...

Ja, idag tycker jag att kläderna är fruktansvärda. Men roliga trots allt! Inget slår ju dom där midjekorta kavajerna med axelvaddar stora som dasslock :-D. Superroligt mode egentligen! Den roligaste festen jag har varit på i vuxen ålder, var just en 80-talsfest. Alla hade ap-fula kläder på sig :-) och vi dansade till superbra musik. För musiken på 80-talet var ju magiskt bra, inte allt kanske men väldigt mycket. Det tycker jag fortfarande!

Må så gott!
Kram /Åsa