onsdag 4 maj 2011

Andra syssel/pyssel-projekt!

Den här idéen har jag hämtat från popetotrora som har gjort en så fin fin give-away-present. Eftersom våra snälla grannerna tog hand om höns och katter tyckte jag att det här kunde vara en bra  TACK-"tilllägg". (men eftersom jag först skulle prova om kakorna smakar och att burkarna blev fin, fick de någonting annat) 

Jag har bara förändrat förvaringsburken lite grann:
Och eftersom det har varit så kul att göra den, gjorde jag två till:
Material:
  • tom Pringles burk (inte svårt att tömmer en sånt)
  • fin papper
  • lineal, sax, limstift
  • alupapper

Markera på pringles burken 16cm runt omkring

kapa sedan av den

lima noga burken och papper som du även har klippt i rätt mat. 16x24 (tror jag)

gör ur alufolie en ny rand vid öppningen, så att plastlock håller senare

klistra på receptet! Klart!


Kakmix
tillsätt 75g smör och 1 ägg.
Blanda väl och rulla bollar. grädda i 175´i ca. 12 min.
obs. håll avstånd mellan de.

Ingedienser:
2dl vetemjöl
2dl farinsocker
½tsk bakpulver
1msk vaniljsocker
150g hackade mörk blockchoklad
hackade haselnötter
ca. 10 marshmallows i småbitar
 
Jag har provat baka kakorna så klart  och de är sååå goda. Nu väntar jag bara på en spontan inbjudan eller ett annat tillfälle ! (hihi) så att jag kan ta med mig en av de! Och kanske direkt redan färdig bakade....
Tack för idéen Petra!!