måndag 2 maj 2011

Gänseblümchen och måndagslista

Den här söta vilda tusensköna (på tyska Gänseblümchen) saknar jag verkligen här uppe i Sverige. I Tyskland finns de överallt och några kallar de för ogräs. Fy! Jag har alltid tyckt om dem och när jag hittade 2 stycken i Danmark jublade jag av förtjusningen så högt att tjejerna tyckte att det var pinsamt. :)
Eftersom jag får glada tankar av en vild tusensköna får den inleda min måndagslista:

Jag är glad för att:
  • min man fyller år idag
  • han blev glad över sina presenter
  • vi ska äta tårta och fira lite grann
  • jag är ledig idag inför en tuff vecka
  • solen skiner
  • mina barn hade bråttom men vände om trots detta för att säga riktig hejdå till sin mamma (utan min begär, jag fick nästan panik att de inte hinner till bussen)
  • vi har på en måndagmorgon ätit i matsalen med all pipapo
  • har varit lite kreativ under helgen
  • har en underbar familj
  • jag har hittat nya fina bloggar
  • ni inte tröttnar på mina grammatikaliska och stavnings-fel
Önskar er en bra start i veckan!


3 kommentarer:

Miruschka sa...

Härlig lista!!
Jag tycker att du är JÄTTEDUKTIG att skriva på svenska, det lilla som blir fel har vi läsare överseende med:)
Kram♥

Carina Sjölund sa...

Härlig Måndagslista!
Här skiner inte solen något nämnvärt :(
Någon verkar ha rymt med solen som vi hade????
Ha en bra dag!
Kramen♥

Ullis sa...

Kirskål är ett ogräs med ganska stora gröna blad, det är inte det samma som brännäslor, men pröva att köra ordet på google igen, där finns bilder.
Hoppas ni får en trevlig födelsedag!
Ullsi