onsdag 1 juni 2011

1,3,4,2,1 personnummer avslutar med#

Telefonterror Lånat av Lindström www.bonton.se

Det spelar faktsikt ingen roll om jag får prata med en tysk- eller en svensktalande röst som kallar sig kundservice, som är i  verkligheten en kvinnlig inspelad telefonröst, som leder mig från 1 till 3 och sedan till 4 och.... för att säger till slut om du vill avsluta samtalet.....grrrr. jag kan bli vansinnigt över sånt!

Våran telefon dog förra vecka, det tog en stund tills vi fattade det, men sedan, kollade vi på nätet om det var en "allmän fel" här i byn, men det var inte så och alla våra grannar hade kontakt.
Så jag ringde vårt telefonbolag och kom så med den där automatiska kundservicen i kontakt. GRRR
Men efter alla siffror jag hade tryckt, fick jag prata med en trevlig och förståndig mänsklig varelse, och hon försökte hjälper mig med att skicka ut en medarbetare och kopplar dittills alla inkommande samtal till min mobil.

Först hände ingenting och när jag ringde igen på måndag , och hela proceduren om igen med automatiska rösten innan GRRR  fick jag prata med en förståndig och mycket händig kille, och han fixade det till med mobiltelefonen och kunde säga att medarbetaren kunde komma inom 5 dagar och om det inte skulle vara så skulle vi få ersättning.
Precis när jag hade lagt på luren, kommer den verkligen jättejättetrevliga medarbetaren, och han fixade felet inom 30 minuter, det var bara en liten fel i ledningen precis brevid jacken (skriver man det så??) Vad glad jag blev, och nu funkade det också med att kopplar alla telefonsamtal till mitt mobil. Men nej, det behövde jag ju nu inte längre. Så jag ringde igen..... först automatisk GRRRR, och pratade igen med en snäll och förståndig tjej, och hon berättade att det kunde ta 24h timmar att kopplar av det, precis som innan, (det visste ju inte jag innan) men nu är allt som det ska vara.
Min FACIT: En automat kan aldrig ersätta en människa, och jag behöver mer av min krydda tålamod ;)

6 kommentarer:

Marie sa...

Himmel så irriterande!
En annan sak som är jobbig är att stå i telefonkö:
"du är nu nummer 78 i kön":(
Sv: Kristina Appelqvist skriver deckare, du är väl inte förvånad va;)?
Ha en fin onsdag!
Kram♥

Elvira sa...

Åhh, vad frustrerande, hoppas att allt fungerar som det ska ett tag nu då, så att du slipper dessa köer och automatiska svarare.

Ha en fin onsdag!

Kram Elvira

Kringlor och krusiduller sa...

Vilken tur ändå att dom inte behövde gräva upp er trädgård för att laga telefonen :-).

Javisst blir man galen av att bara få prata med såna där telefonröster. Skönt att det har ordnat sig iallafall!

Ha en fin kväll!
Kram /Åsa

Ullis sa...

Hej Fru Vallmo!
Jag har inte kunnat kommentera på din blogg på flera dagar, där av min tystnad, men jag läser den varje dag, och förhoppningsvis är problemet löst nu.
Älskar dina små trädgårsdskyltar!
Ha en fin dag!
Ullis

Lövkojan sa...

Ja det där är så jobbigt! Det värsta är om man som jag gjort ngr gånger förstår fel och hamnar då fel och får göra om allt :(. Har lyckats med det flera gånger på försäkringskassan.

Tur ändå att det löste sig :).

Ha det fint, kram Marie-Louise

Fröken Grön sa...

Usch ja, så irriterande. Jag testade att köpa en tågbiljett på SJ:s röststyrda biljettlinje en gång, men trots att jag faktiskt pratar rikssvenska så fattade inte datorn vad jag sa.... Urrrk!

Angående Lena från förra inlägget, så tycker jag att hon är superhärlig! Kul med en duktig, ung tjej som vågar sticka ut.

Önskar dig en härlig långhelg! (Hoppas du får vara ledig!)
/Anna-Karin