måndag 4 juli 2011

måndagslista nr.21 eller vad saknas hos mig, vad hon har?


Hej och godmorgon! Äntligen kan jag rapportera att även mina röda/pinka pioner blommar! Och den här blomman frågar sig kanske vad saknas hos mig som min grannblomma har? Varför blir hon en magnet till alla insekter medan jag står här ensam....





Vissa saker är ju helt underbart med att blir äldre, eller hur? Den här frågan har iaf försvunnit totalt ur mitt huvudet. Jag behöver inte missgynna andra någonting, eller förnedrar mig bara för att andra lyckas bättre med saker och ting. Jag kan bli avvundsjuka, att jag  inte har det och det talang, men den som jag beundrar gynna jag helt och hållet sin talang/hus/trädgård/resemål.... Ni vet.
Det fanns en tid, då hade jag svårt med detta, då var jag helt enkelt ej mogen, och det är även en grej jag är
glad för.
Jag är glad för att:

  • jag har sansad, jag blir mer och mer jag själv och känner mer och mer mina starka och svaga sidor
  • jag har en otrolig familj som stödjer mig och hjälper mig hela tiden att utveckla mig
  • jag har sötaste föräldrar, som präglade mig
  • solen skiner
  • jag vet vad jag ska göra för mat idag
  • tjejerna har hjälpt till med veden utan gnäll eller bråk
  • det är bara 2veckor kvar tills semester
  • jag får så många fina kommentarer och ser andra bloggar genom fotoskolan
  • jag börjar få en annan synvinkel på fotograferingen
  • vi är intigrerad här.
  • jag har här min vardag.
Det var min lista, lite speciell idag, men jag mår bra, ibland vaknar jag och känner mig tacksam sådär. Så det måste komma ut då! ;)

 Vädret är precis så som man förväntar sig på en julidag, härligt, om en liten stund ska jag gå ut med min kopp kaffe och tidningen då sitter jag ute på trädäcket och njuter, och glömmer för en liten stund att jag ska gå jobba på eftermiddagen och att jag ska hinna med mycket innan....ha ni en fin måndag!

1 kommentar:

Hildas hem - Sofia sa...

Det finns så mycket att glädjas åt! Underbart att du hittat så mycket! :)

Jag önskar dig en fin tisdag!
Kram Sofia