måndag 5 september 2011

att vara XL -familj över helgen


bild imago

Vilken otrolig rolig helg vi hade, även om jag hade 2 arbetspass (fredag/lördag), har det varit otrolig kul.
Jag har fått en aning om vad det betyder att vara flerbarnsmamma. Jag menar riktig XL-familjkänsla. I helgen hade vi 6 barn till här. Min kompis hade tänkt åka med sin man till Danmark, första lediga helg utan barn sedan 13 år! Och eftersom de inte heller kommer  från Sverige och har inte familj här som kan hjälpa till, så var det vi som ställde upp för dem.
Det har gått så bra, barnen har varit otrolig duktiga och snälla och vi har haft bara kul tillsammans. Vi har bakat tillsammans, gjort trolldegen, spelat olika sällskapsspel/kortlekar,gått långa promenader med Svante...., och vilken tur vi hade med vädret!
Men det har ni säkert märkt jag hann inte skriva  kommentarer hos er, eller läsa allt i lugn och ro, jag har bara kikat in, så den tiden ska jag ta nu snart efter min måndagslista:
Jag är glad för att:

  • helgen gick mycket bättre än jag trodde
  • alla barn trivdes här
  • jag har sovit djupt och bra
  • jag känner mig utvilad trots en turbulent helg
  • jag är ledig idag 
  • det är varmt ute och solen försöker komma genom det tjocka molntäcket
  • min tvätt torkar säkert snabbt ute
  • ni inte har tröttnat på alla mina konstiga inlägg, med alla mina felstavninar och grammatikaliska fel
  • idag börjar 100 dagar





Inga kommentarer: