söndag 11 september 2011

Award ♥




 Jag fick en award av fina Ullis, jag blev så glad när jag läste hennes motivation till detta. Säger en gång till Thank youUllis! Jag rekommenderar er alla hennes blogg, hon visar jättefina bilder, hon har bra recept och en otrolig grön tumme och många otroliga idéer till trädgården, hus ... sedan är hon jätteduktig i att måla i akvarell!!! (har jag glömt någonting, då får ni kika själv..) Jag blir så inspirerad av henne! Har bakat efter hennes recept och blir glad av hennes fian bilder!
Awarden ska man vidarbefodra till 5 andra bloggare som har mindre än 100 följare och så ska man svara på 5 frågor.
Jag nominerar den här fina awarden till:
Elvira, hon visar alltid jättefina bilder, jag blir så inspirerad, och så älskar jag Elviras humor. Med henne skulle jag jättegärna fika!!!!!
Marie, hon har inspirerad mig med måndagslistan! Sedan är hon min enda följare, som jag är jättestolt över att jag har det (Tack Marie!) Maries blogg är såååå postitiv, hon gör otroliga loppisfynder och har jättesöta barnbarn!!!
Åsa, hon skriver jättefina inlägg, är duktig med kameran och visar jättefina bilder, har gröna tummen och är otrolig duktig i sin keramikverkstad, det är spännande att läsa, hur det går för henne att vara egen företagare.
Fröken Grön , hon visar alltid alltid jättefina bilder, hon kan verkligen det här med kameran, hennes hem är så fint att man vill flytta in dit och så skriver hon roliga inlägg hon också.
Helena, hon gör otroliga loppisfynder, hon var med som en fotoskolakompis för mig, alltså bra att ha, hon är jättekreativ och jag vill flytta in i hennes tvättstuga ;)

Alla dem här är olika men dem har loppis gemensant och så är de allihopa jätterara tjejer som lämnar alltid en fin kommentar här inne hos mig, som gör mig verkligen glad! Tack så mycket!!!
Nu kommer jag till de här 5 frågorna:

1.Varför började du blogga?
Jag hade en blogg tidigare för att uppdatera mina kompisar i Tyskland, så att jag inte behövde skriva typ samma mail till olika personer. Tyckte det var ett bra sätt, men mina kompisar tyckte inte det, så jag tog bort bloggen, men oj vad jag saknade det med att skriva... så därför började jag om, dessutom hoppas jag att jag blir bättre på svenska som bieffekt ;)


2. Vilka bloggar följer du?
Alla som ni se på höger sidan, försöker jag kolla in varje dag, sedan när någon lämna en kommentar hos mig så fastnar jag där oftast också och så sätta jag den dit till.

3. Favoritfärg?
GRÖN


4. Favoritfilm?
Oh, jag har så många: Stolt och fördom, Så som i himmlen, Funny Face,....

5. Vilket land/länder drömmer du om att besöka och varför?
Australien, New zeeland, vet inte riktig varför, tror att det är jättevacker där...


Puh, aldrig enkelt med att få en award, men vem har sagt det, eller hur? Är himlastolt och glad och önskar er alla en finfin kväll!


5 kommentarer:

Ord & Känsla sa...

Men Tack snälla Ute för ännu en Award!
Du ska veta vad detta gör mig glad. Har känt mig lite nere ett tag, men nu känner jag mig genast uppåt igen. Tack goa du:)

Ps. Kan intyga att Australien verkligen är ett spännande land!
Stor kram Helena

Miruschka sa...

Tack snälla, rara, söta du! Vad glad jag blir, speciellt för de fina orden:) Jag ska ta mig an den här till veckan, får nog klura lite på vissa frågor.
Än en gång....TACK♥♥♥

Ullis sa...

Tack för dina ord!! Så glad jag blev!
Ha det bra!
Ullis

Den där Victoria sa...

Åhh, tack gulliga rara du, vad glad och mallig jag blir, det skulle vara himla trevligt att ta en fika med dig också, då skulle vi kunna gå igenom svenska uttryck ;) ..

Jag tar varsamt emot awarden och ska skicka den vidare till andra fina bloggare vid tillfälle.

Tack ännu en gång

KRAM Elvira!

Fröken Grön sa...

Tack fina du för de snälla orden! Och så spännande att få veta lite mer om dig. Nu får jag grunna på frågorna ett tag.

Ha en fin start på veckan!

/Anna-Karin