fredag 23 september 2011

Fredagsfråga vecka 38



I dn.se hittade jag fredagsfrågan, Jan Gradvall intervjuade Melissa Horn. Intervjun blev publicerad 20110918. (Med en röst för vedmod)
Fråga låter så här:
Hur var du i skolan?
Jag: Jag har varit en ganska lugn elev. Ingen klassclown eller sånt. Jag var ambitiös, men inte för ambitiös. Mina resultat var helt okay. Jag tyckte alltid om tyska, älskade att analysera texter, och jag tyckte om syslöjd ett roligt och avslapnat ämne. Alla andra ämnen tyckte jag om, beroende på, hur läraren var. Hade jag en rättvis och rolig lärare tyckte jag om ämnet och hade bra resultat. Men även tvärtom. ;) 

Så här svarade Melissa Horn:
Hur var du i skolan?
– Jag fick helt okej betyg. Men jag läste aldrig ut böckerna. Det gick att skriva omdömen om dem i alla fall, haha. Jag pluggade inte alls egentligen, vilket jag ångrar i dag. Jag älskade skolan fram till och med mellanstadiet. Jag ville bli matematiker.
– Men därefter började jag i en matematik­klass, 50 pers som ville bli matematiker och grät om de inte fick högsta betyg. Då blev jag helt avtänd på det.

Det var fredagsfrågan för den här veckan! Önskar er en fin fredag! 

2 kommentarer:

Carina Sjölund sa...

Jag gjorde alltid mitt bästa, men vissa ämnen var så svåra tyckte jag!
Men mitt bästa ämne var gymnastik :)
Ha en fin dag!
Kramen♥

Äppelblom sa...

Hej!
Jag skrattar när jag läser inlägget Please don´t invite me. Du är för rolig alltså. Förstår att du är nyfiken på vad du har beställt.
Ha en skön lördagkväll!