måndag 3 oktober 2011

God morgon Herr Frost








God morgon Herr Frost! Imorse när jag gick med Svante, tja då mötts vi igen: Frosten och Jag. De här möten är ganska trevlig faktiskt, även om min hälsning låter i början såhär. "Usch, brr, oj, nämen...!"
Frosten ser över det och jag går runt och är fascinerad varje år. Hur han kan trolla fram den här ortroliga stämningen? Luften är klar och gräs och blad och löv har fått en kanderade kant eller en ganska tunn sockertopping. Härligt! Men mötet har också en lätt sorglig bismak. För jag kan bli ledsen när jag ser att Herr Frost tar med sig löven från träd och dem blanka tunna grenar blir bara kvar.
Men så är livetscirkel och detta är ju på ett vis också fascinerande. Och idag stör mig det inte, idag andas jag djupt in den friska kalla luften och ser framemot en vacker dag.
Till detta passar min måndagslista som låter idag såhär:

Jag är glad för att:
  • solen skiner
  • mötet med herrn Frost har varit överraskande trevlig idag
  • jag har sovit som en björn
  • vi har köpt en ny bil
  • helgen har varit mysig och effektiv
  • jag har en kort arbetsdag idag
  • min dotter kan NO ;)
  • jag kan bära tjocka strumpbyxor och kjol idag
  • jag känner mig otrolig pigg och vaken
  • (jag vet, jag repeterar mig ganska ofta med det här, men...) jag är så otrolig glad att jag började blogga, att jag kan läsa om er, kan skratta med er, blir förvånad och imponerad över er, inspirerad av er, glad av er och era otroliga fina kommentarer.
                                   Ett stort TACK och ha en otrolig fin dag!


4 kommentarer:

Miruschka sa...

Hela ditt inlägg är så fint skrivet, det bor nog en liten poet inom dig;)
Känner också lite vemod, men tänker likadant som dig: det SKA ju vara så här.
Psst: funderar FORTFARANDE på vilken maträtt el ingrediens jag är, men har inte kommit på något än. Återkommer när jag tänkt färdigt;)
Kram♥ och god morgon

Ord & Känsla sa...

Vilken morgon, burr! Här har det inte varit frost vad jag vet. Det regnade igår kväll och idag är det grått, men inte kallt som tur är.

Ha en bra dag!
Kram Helena

Den där Victoria sa...

Vad fint skrivet om Herr Frost och din måndagslista är som vanligt peppande.

bokhyllan sa...

Tänk att ni har frost alla redan. Gissar att du bor norr ut.
Jag själv tycker om hösten och frot kan se väldigt vackert ut. Visst?