söndag 2 oktober 2011

Sträckan / timme= medelfarten

Igår kväll har vi varit hos våra otrolig söta grekiska vänner. Det är nästan pinsamt för de lagar så otrolig bra mat för oss. Alltså riktig traditionell grekisk mat att man får dåligt samvete att de har bara varit i köket hela hela dagen. mmmh, men  så gott det var. Och kvällen har varit riktig mysig och rolig.

Och så har vi faktiskt köpt en bil. Vi är lite speciell min man och jag, vi har vanligtvis det jättesvårt att bestämma oss. Men när det gäller att köpa en bil, då är vi så snabbt att alla undrar om det där har varit en klok beslut. Men vi har även haft otrolig tur med våra bilar och vi kör dem så länge tills de "dör"
Nya bilen är en KIA en liten eco-bil en diesel och 1år gammal. Just nu är jag för lat att göra en bild, men bilen är söt och fin, och har så mycket schnick-schnack att man nästan glömmer kolla på vägen. ;)

Och nu sitter jag här och skriver ett inlägg. Har försökt att hjälpa min dotter med sin NO-läxa. Och meningen bär ordet försökt, och det betyder med andra ord, vi har gett upp. Hon är sur på mig och jag är sur på henne.
Jag tycker hon skulle visa lite mer engagemang när jag försöker förklara henne någonting. Och hon tycker jag är otålig och irriterande. Så vi har kommit överens att vi inte kan göra NO tillsammans. Bra beslut.
Grrr! Tror jag måste gå ut nu!


Inga kommentarer: