torsdag 17 november 2011

Jag känner mig som en ljudlös karusell


bild: nostalgi-karussels.ch
Ja, nix-pix med att jag kunde jobba idag. Redan igårkväll försvann rösten totalt och när jag då försökte ringa till jobbet och förklara att jag inte kunde komma jobba idag, då förstog de ingenting och allt.
Dessutom känner jag mig lite yr, det snurrar rund, rund i huvudet, när jag rör mig.
Men vissa saker måste man ju göra ändå, så jag ska dricka mycket te och äta många kiwis och apelsiner. Suga hela, hela tiden på en Vickhostbonbon, Smörja in bröstet med eukaliptussalva från Vick.

Och sedan ska jag väl kunna göra lite normala grejer också,...
..hoppas vi..

Vad är er bästa förkylningstip??
google, okänd källa

2 kommentarer:

Carina Sjölund sa...

Då kan du och jag ta varandra i handen när det gäller hesa halsar. Jag vet faktiskt inte om det finns några speciella tips mot bacillerna, jo kanske vila är inte så dumt :)
Krya på dig vännen!
Kramen♥

Anonym sa...

Gute Besserung! :)
Kram.