måndag 19 december 2011

Måndagslista

Det här går inte som jag hade tänkt mig med måndagslistan, precis när jag hade startat min dator, då ringer jobbet och undrar om jag inte kunde komma och hjälpa till. Ja, vad säger man, så klart kunde jag, men nu har jag kommit hem och mycket jobb väntar här på mig men först tar jag en kopp kaffe och lite fika och min måndagslista att jag fixar allt det som väntar:

Jag är glad för att:

  • vi har snö, har fattat att det inte är självklart iår
  • vår fina granne kommer med sin traktor och plogar (?) så fint här på tomten. Jag skulle behöver timmar med snöslunga. Här är jag X-tra glad!
  • mina föräldrar har kommit utan problem hem (är även lite ledsen över det, att de har åkt, men så är det bara)
  • jag har nästan alla julklappar och de, jag inte har, ska maken fixa i Umeå
  • vi har haft en jättefin 4. adventshelg, med mycket mys och god fika
  • tjejerna och jag har bakat som galningar
  • jag har köpt en cirkelcutter! (hade känslan i helgen att det var det jag behöver;) )
  • jag har världens finaste familj 
  • musikhjälpen fick så mycket pengar
  • jag får så fina kommentarer av er TACK♥
Så det var det, nu ska jag skynda mig och fixa lite till här, eftersom jag jobbar julhelgen så har jag känslan  att jag vill förbereda lite extra. Får se om jag lyckas! 

1 kommentar:

Miruschka sa...

Härlig lista!!
Oj, måste du jobba i helgen? Men du hinner säkert med din fina familj ändå!
Kram♥