fredag 23 december 2011

Sista fredagsfrågan 2011


Julen nalkas och de flesta stressar med julklappsköpen in i det sista. TT Spektra har frågat kändisarna vem de helst skulle ge en julklapp i år, vad de vill ge och varför. (Hittad i dn.se) Sista fredagsfrågan är därmed:
Vem skulle du helst ge en julklapp i år, motivera!
Jag: Till alla "mina" bloggisar jag följer och alla som tittar in här och lämnar så fina kommentarer, jag skulle gärna tacka er alla för det här, ni ger mig så mycket!!!!  Vad? Ja, det skulle ju vara någonting personligt, det som jag tror den person skulle tycker om, skullle väl hitta något!

Så här svarade kändisar:
Kalle Moraeus, spelman och årets julvärd i SVT:
– Man skulle vilja ge dem som är ensamma lite sällskap - det är väl en bra julklapp?
Harry Styles, popstjärna i One Direction:
– Jag vill ge en trollstav till Emma Watson.
Svante Thuresson, artist:
– Jag ger bort min skiva "En cool jul" - till Plura Jonsson, som tack för hjälpen. God fortsättning!
Rebecca & Fiona, artister och dj:s:
– Ganna, den ukrainska kvinnan som ska utvisas. Vi vill ge henne uppehållstillstånd.
Görel Crona, skådespelare och regissör:
– Jag vill ge en julklapp till Anna Serner, ny vd på Filminstitutet, jag vill att hon ska få allt det hon önskar sig när det gäller målen om att fördelningen mellan män och kvinnor ska bli 50/50 när det gäller filmskapande.
Jack ”Jacco” Mattar, från rapgruppen Labyrint:
– Jag vill ge Jimmie Åkesson en vardag i mitt liv. Jag tror att det skulle förändra hela hans sätt att tänka. Han skulle förlora sina fördomar och slänga det där partiet åt helvete.
Amanda Fondell, "Idol"-vinnare:
– Om jag hade haft pengarna, hade jag givit en båt till min pappa. För han vill jättegärna ha en båt.
Björn Skifs, artist:
– Jag vill ge en skorpion till Lennie Norman. När vi var på skrivresa tillsammans hittade han en skorpion i jeansfickan och oj vad rädd han blev. Han behöver öva sig.
Bill Skarsgård, skådespelare:
– Jag vill ge ett klagobrev, eller en brevbomb kanske, till Jultomten. Han kommer ju aldrig. Jag har suttit där och väntat nu i 21 år, helt förgäves.
Helen Sjöholm, skådespelerska:
– Jag ska ge en fet julklapp till min son som ska bli storebror till tvillingar. Det kommer han att behöva, han har en utmaning framför sig. Jag stannar vid den lilla världen så får någon annan ge en julklapp till någon som förtjänar det i den stora världen, det finns många.
Magnus Samuelsson, världen starkaste "Let's dance"-mästare och skådespelare:
– Min fru har haft en ängels tålamod med mig de senaste åren. Jag har varit borta så mycket, dels när jag tävlade i 15 år och sedan har jag varit iväg och dansat och spelat in film. Så det får bli en stor present, eller en liten dyr.
Shanti Roney, skådespelare:
– Jag vill ge Magnus Samuelsson en rejäl julklapp för att han var så duktig när vi spelade in "Misterioso". Han ska få ett lasagnerecept som vår kollega Claes Ljungmark har gjort, han lagar världens bästa lasagne.

10 kommentarer:

2000aldrig sa...

Vi har träffat SVT's julvärd!

http://bit.ly/rKjOF2

Miruschka sa...

Jag skulle vilja ge mina nära och kära ett långt och lyckligt liv, att allt ordnar sig för dem!
Hoppas du får en fin jul trots jobb.
STOR julkram♥ till dig

Carina Sjölund sa...

Stor julkram till dig♥

gunsan sa...

Hm hm, med risk för att härmas;))

Min julklapp är att hela min familj, ingen nämnd och ingen glömd, får vara friska, att deras drömmar går i uppfyllelse o att de får ett långt lyckligt liv;))

Kramizzzz

Ullis sa...

God Jul till dig med Ute!
Kram Ullis

millandante sa...

Så kul att läsa!
Fortsatt mysig julhelg önskar jag dig och dina nära!!!

Julekram

Miruschka sa...

Tittar in som hastigast för att önska dig en god fortsättning!
Kram♥

CreandoPhoto sa...

Jag skulle vilja ge ett trollspö till någon som jag tycker mycket om. Någon som skulle behöva hjälp att ordna upp sitt liv.

Önskar dig en fantastisk fortsättning!
Kramar Kicki

Victoria - Elvira Spekulerar sa...

Jag skulle vilja ge min familj och mina närmaste ett lugnt och harmoniskt 2012.

Hoppas att du har haft en fin jul, trots att du har jobbat.

Kram Victoria

Hildas hem - Sofia sa...

Så kul att läsa alla svaren :)

Jag önskar dig en fortsatt fin dag!
Kram Sofia