torsdag 26 januari 2012

Telefonservice

fotolia.com
 
Ja, idag har det varit igen en sån dag, där man stirrar på telefonluren och kontrollerar omgivningen, för att se om någon har gömt där en kamera, för att senare hamna i en tv-programm och i Sveriges fall riket och i Tysklands fall hela republiken skratta åt en.

Jag har haft strul med mitt bankkort, och så kikade jag in på bankens hemsida och hittade där ett nummer som man skulle ringa vid problem med bankkort och mer information så kallad kundservice.

Jag har ju vänjat  mig med det här att man får prata med automater, det är ju ingenting nytt, så jag blev  inte förvånad när den här automatiska rösten skickade mig hela tastaturen rund, ni vet om du vill.... tryck 1.... men efter många moment, sade automaten: Vill du ha ett personlig samtal:  knäppa in ditt personnr, avsluta med fyrkant. oj ja, det var ju det jag ville. Så jag gjorde som sagt och efter detta, fick jag höra: Tack för att du ringde och ett upptagetton följde, jag väntade en stund till för ibland kommer ju en riktig röst, men inte i det här fallet.
Så mycket förvånad gjorde jag om det här, samma sak! Så det var därför jag undrade om det här verkligen kan vara sant, eller är det en skämt.

Jag tänker inte avslöja vilken bank det är, annars sägs det, det var mitt fel att de tappade många kunder, nej, nej, det gör jag inte.


3 kommentarer:

Miruschka sa...

De kanske ringer upp i morgon, håller tummarna för det!
Har det snöat mycket hos er idag? Jag hade ett helvete att ta mig hem idag, såg inte mycket när jag körde på E4:n!
Ha det gott!
Kram♥

gunsan sa...

Jag säger som Marie, det kan ju vara så att de ringer upp, men jag tycker i varje fall det verkar konstigt o de borde ju ha varit lite tydligare vad de menade. Jag avskyr alla dessa telefonsvarare, tryck hit o dit, det ända stället där jag tycker det fungerar är på ICA-banken;))

Kramizzzzz

Carina Sjölund sa...

Hoppas dom ringer upp till dig idag :) man blir tokigt på att vänta och trycka hit och dit!!!!

Visst är vovvarna roliga, Izor får inte heller äta från det är varsågod!
Samman när det gäller att gå ut. För ett tag sedan när han och jag skulle gå ut sa jag som vanligt, vänta! Och så klart satte han sig ner, men det var bara det att jag glömde att säga att det var okey att gå ut. Så efter en stund undrade jag vart han var???
Jo, han satt snällt och väntade kvar innanför dörren :)