lördag 7 januari 2012

Utmaningen!

Av fina Kicki med bloggen creando och fina Carina fick jag en utmaningen som jag ska ta nu. Vi får se hur det går, jag känner mig lite trött efter jobbet, så det blir spännande hur jag svarar (även för mig ;) )

1. Vad gjorde du för 10 år sedan?
2002 bodde vi fortfarande i Köln, skulle du har frågat mig då i Januari om vi skulle flytta till Sverige, skulle jag bara ha skrattat åt dig. Men i Augusti blev jag kär i Sverige


2. Vad gjorde du för ett år sedan?
I Januari 2011 började jag med den här bloggen!

3. Fem snacks du gillar?
1. KNATTAR, 2. Tofiffee, 3. RITZ, 4. Currywurst (gäller det?), 5. sura rosa bananer

4. Fem sånger du kan hela texten till?
1. Quitscheentchen du bist mein (hela Sesamstrassen-skiva!!!), Hänsel und Gretel, Alle meine Entchen, Imsebimse spindel, Live is live, nananana, ;) och så kan jag från många låtar halva texten.

5. Fem saker du skulle göra om du var en mångmilljonär!
1. Ger bort varje månad en rejäl summa till nån välgörande sak, 2. renoverar hela tomten, vårt hus, röda huset, ladan, allt. 3. bygga i ladan en svimmingpool som jag har sett i en Vi i villa tidning (som jag sedan dess inte får ur mitt huvud) 4. resa medan det blir renoverad 5. köpa en söt liten husbil

6. Fem dåliga vanar?
Blir otålig när jag är trött, blir otålig när jag är hungrig (dåligt kombi, ska jag bara säga), när jag är förkyld, hittar du alltid mig, följ bara näsduk-spåren, när det smakar riktig gott kan jag börja (omedveten!!!!) humma.
Jag kan inte tvätta på måndagar.

7. Fem saker du gillar att göra?
1. ligga i badkaret, 2. prata i telefon med min bästis, 3. knäppattack med tjejerna, 4. SKRATTA, 5.lyckas med  vilken projekt som helst.


8. Fem saker du aldrig skulle klä dig i eller köpa?
AXELVADD, äkta pälsjacka, jättehöga klackskor, en sweatshirt med små snögubbar och stjärnor på, inte heller en sånt byxa

9. Fem favoritleksaker?
Kitchen Aid, Kamera, dator, symaskin och fjärrkontroll

10. 10 personer jag vill se göra utmaningen!
Jag har nu redan sett den hos en hel del, men jag skulle gärna se den hos alla egentligen, så om någon vill ta den: varsågod, jag kommer och läser ;)

Så nu har jag svarat på alla frågor, och några skulle kanske se annorlunda ut om jag hade varit utvilad. Men, badkaret väntar och efter det, vill jag ha makt över fjärrkontrollen ;)


Önskar er alla en fin fin lördagkväll!


3 kommentarer:

CreandoPhoto sa...

Jättekul att läsa dina svar! Ha det fint kompis! Kramar Kicki

bokhyllan sa...

Kul utmaning och nu vet jag liiiite mer om dig :)
ha det gott!

Miruschka sa...

Så himla roligt med utmaningar, man får veta så mycket mer om sina bloggkompisar!
Du har förresten något inne hos mig;)
Kram♥