onsdag 22 februari 2012

ordlösa onsdag nr.7

Entré


Vill du se flera ingånger/entréer kolla HÄR

24 kommentarer:

Sivinden sa...

Fantastisk arkitektur, i dette inngangspartiet virker menneskene små.

Husfrun sa...

Storslagna entréer är alltid vackra.
Var nån stans är det?

Eva Trillian sa...

Entréernas entré :-) Pampigt så det förslår!

Mormor sa...

Overveldende entré - nydelig.
God onsdag

Mona sa...

Pampigt värre! Blir nyfiken på i vilken stad denna entré finns.

Rejen sa...

En imponerende entre...;-D

llhertz sa...

Medeltidens katedralbyggare visste vad de gjorde.
Vid den här entrén är människan liten och guden stor :)

anemonen sa...

En riktigt pampig entré du bjuder på.

Monica sa...

Overveldende entrè! Denne står på min ønskeliste over reisemål!
:)

creando sa...

Tjusigt så man smäller av lite grann..... Otroligt att det är gjort av människor.... :)

Asbjørg sa...

Storslagent!

Lena o Tommy sa...

Wow så storslaget!

Fru Vallmo sa...

Det här är KÖLNER DOMs huvudingång!

Ezter sa...

Det var en rejäl entré!

enn-08-i-exil sa...

Morrn.

Kölner Dom? Flott entre'

Ha de bra. Tschüss
Hasse A Norge

Fiffiga Systrar sa...

ingen dålig entré precis! viönskar en fin kväll! / emelie och elin

enn-08-i-exil sa...

Morrn.

Din klocka i din dator går inte efter svensk tid.

Hade bra.

Tschüss


Hasse A Norge

Borgmästaren sa...

Människans litenhet inför en större makt. Arkitekten har verkligen lyckats ge oss den känslan.

Ninnie sa...

Känner igen det där tänkte jag...men sen ser jag i kommentarerna att det var fel...där har jag aldrig varit. (Trodde först att det var katedralen i Reims, Frankrike)Pampigt i vilket fall!

SigridfraEnget sa...

Imponerande! Här kan man känna sej liten, tror jag...

gunsan sa...

Så otroligt pampigt o där har jag varit, fast det är många år sedan;))

kramizzzz

Anni sa...

Tänk så mycket där finns att se och tänk så lite man hinner se även om man står och tittar i timmar. Tänk vilket arbete.
Vackert!

Pysselfarmor sa...

Den entrén är pampigt ståtlig...man känner sig liten när man står där!

Åke Blomqvist sa...

Här skulle jag stå och titta i timmar innan man gick in :) Maffigt!