fredag 16 mars 2012

Fredagsfrågan

Idag tyckte jag att det var svårt att hitta en bra fredagsfråga så jag letade lite längre och hittade en gammal intervju med Lisa Mikovsky i hd.se från 2006/08/18.
Fredagsfrågan låter så här:

Var du en pojkflicka när du var liten?
Jag: Jag har inte haft ett annat val, med 3 bröder ;)! Det var bara för att överleva ;). Men det är faktiskt så att man blir påverkad av sin omgivning och mina spelkamrater var ju oftast mina bröder Vi lekte mycket med lego, och lekte att vara dedektivar, vi byggde kojor, men jag fick även tid för att leka med mina dockor.
Sedan retade de mig mycket när jag till exemple hade på mig nån ring, då ropade de: förälskad, förlovad, gift! (verliebt, verlobt, verheiratet) och bara för att slippa det blev det ingen smycke eller smink för jag var verkligen rädd att de skulle kalla mig som  Tussi alltså typ fjortis. Så det tog lång tid innan jag använde smink.



Så här svarade Lisa Mikovsky:


Var du en pojkflicka när du var liten?
- Egentligen tycker jag att det är synd att det ska kallas det bara för att man gillar saker som är typiskt killiga. Jag gillade motorcyklar som liten och lyssnade mest på hårdrock. Dår jag bodde på landet spelade vi mycket fotboll och brännboll. Egentligen tror jag att alla vi tjejer som växte upp där varl lite killiga, det var någon slags mentalitet som fanns där.
Hela intervjun

Hur var du? Var du en pojkflicka när du var liten?

2 kommentarer:

Carina Sjölund sa...

Inte jag. Men dottern var precis en sådan, lekte med sin bror som var fyra år äldre och hans kamrater.
Så att leka med dockor och trä halsband var ingeting som denna donna sysslade med :)
Kramen kära vän♥

CreandoPhoto sa...

Nja, pojkflicka skulle jag inte ha kallat mig, men jag har nog hängt med på en hel del "killgöra" med två bröder. Jag har aldrig varit typiskt tjejig, om man med det menar rosa, rysch och pysch. Jag har heller aldrig varit en sån där tjej som skriker hysteriskt och tjoar och kastar sig handlöst i famnen på sina tjejkompisar så fort man ses. I sådana sammanhang kan jag ibland fundera på om jag verkligen är tjej på riktigt.... :)

Ha en fin fredagkväll vännen!