fredag 20 april 2012

Musik till en romantisk kväll?

bild: www.romantiskvall.se

Fredagsfrågan fick Sébastien Tellier som framförde Divine i Eurovisionsschlagerfestivalen 2008.
(Fredagsfrågan hittade jag i ELLE April 2012)

Ditt bästa soundtrack till en romantisk kväll?
Jag: Albumet My one and only thrill. från Melody Gardot, (här: Baby I´m a fool) Underbar tjej, underbar musik som försätter mig i en underbar romantisk stämning.


Så här svarade Sebastien Tellier:


Ditt bästa soundtrack till en romantisk kväll?
- Mitt förra album Sexuality är perfekt för romantiska nätter, jag skapade skivan för det ändamålet. Sedan skulle jag också föreslå Il faut toujours un perdant, en riktigt vacker sång av Julio Iglesias. Och givetvis How deep is your love med BeeGees.


Har ni musik ni kan rekommendera så att kvällen blir jättemysig/romantisk?
Önskar er en finfin fredag!


1 kommentar:

CreandoPhoto sa...

Jag gillar musik som mest hörs i bakgrunden. Katie Melua är en stor favorit då. Även ett gäng gitarrspelande killar går hem i stugan; Joshua Radin, Tim Dice, Josh Rouse och Jason Mraz funkar allihopa :)

Ha en fin fredag!

Kramar Kicki