söndag 13 maj 2012

En Herrman i långpannan och så saknar jag mina höns


Ja, jag har fått en Herrman igen, som blev matad i flera dagar (9) den här gången (här även haft en som behövde bara matas i 4 dagar) och nu blev det alltså fördelning/bakning. Jag gjorde den idag i långpannan med riven äpple, mandel och choklad. får se hur den smakar.
Idag var/är det så fint att man bara vill vara ute. Och om en liten stund ska vi smaska kakan ute. Men någonting är så annorlunda i år, här på tomten fattas någonting och jag trodde först det beror på det dåliga vädret som vi har haft nu de senaste veckorna,  det tog en liten stund tills jag fattade: ingen Lennart som väckar oss på morgonen, inga höns som låter när man kommer förbi, och som vill bli klappad. :(
Det ser så trist ut i hönsstallet, tomt och ostädat, och nya höns ska jag först få under semestern. Oj oj oj.


Så nu har kakan svalnat färdig, téet är kokad och nu ska jag komma på andra tanker och smaskar lite kaka.

Hoppas ni har en fin söndag!

2 kommentarer:

CreandoPhoto sa...

Herman är fin-fin att njuta i solen :) Jag är allt lite avis på dig som kan ha höns. Kan inte jag där jag bor. Hade jag kunnat hade jag haft ett helt pickande gäng här :)

Ha det bäst i söndagssolen!
Kramar

Miruschka sa...

Den där kakan verkar himla god, du får berätta sen hur den var:)
Ha en fortsatt solig söndag!
Kram♥