måndag 4 juni 2012

Måndag vecka 23


Ibland har jag bara fokus på det negativa här hemma, då kan jag irritera mig över kirskålen som occuperar mer och mer var gräsmatta, djungeln som växer där borta,  staketet som behöver en ny målning...., men ibland lyckas jag ser det fina här, och det som jag verkligen älskar det är mina fina stenar på snören som hänger på tallen.

Och innan det "negativa" tar över (för idag känns det så att jag ser bara det negativa i allt), kör jag min måndagslista:

Jag  är glad för att:
  • vi har haft en jätterolig helg, med våra vänner
  • det fanns en sån otrolig kreativ team/människa som hittade på konceptet med boda borg
  • min träningsvärk är mindre än förväntad
  • vi har en planeringsdag idag och det blir nån utflykt till en arbetskompis.
  • jag har bakat min rabarberkaka, eftersom jobbet tyckte mycket om den och har önskat sig den.
  • yngsta dottern är sjuk men ändå så självständig och tappert
  • jag inte behöver laga mat idag
  • det är grått ute, MEN det regnar inte...
  • jag om en liten stund ska träffa min arbetskompisar och har en jättetrevlig dag med dem.
Jag önskar er allihopa en underbar måndag

4 kommentarer:

Miruschka sa...

Hoppas din måndag också blir underbar!
Kram♥

Victoria - Elvira Spekulerar sa...

Finfin lista som vanligt.

Jag fastnade för "jag behöver inte laga mat idag", vilket jag anser vara en lyx om någon :)

Kram på dig!

Carina Sjölund sa...

Härlig Måndagslista som vanligt.
Hoppas du får en fin vecka vännen :)
Kramen på dig♥

CreandoPhoto sa...

Tänk att du kan fixa en härlig måndagslista trots allt. Det gillar vi! :)
Kramar Kicki