tisdag 31 juli 2012

Ännu gladare på en tisdag

Igår handlade min måndagslista mycket om mat och att överleva. Lite trisst känns det men mina förfäder var ju  Neanderthals och fortfarande handlar mina grundläggande behov i att få mat, värme och en trygg plats att sova.
Idag är det tisdag och jag känner mig mycket gladare för att:
  • jag är utvilad och pigg och känner mig som en fisk i vattnet
  • solen skiner så underbart och väckte mig
  • ätit frukost med egna jordgubbar
  • jag är LEDIG idag och imorgon
  • klätterrosen har börjat blomma och många små knoppar finns kvar.
  • krukliljor som jag köpte ifjol har överlevt och ska också blomma snart 
  • jag ska "skypa" med min bästis imorrn
  • jag älskar och blir älskad
  • det är sommar i mig och omkring mig


Mina liljor som kommer varje år har ju redan blommat i juni, så jag var verkligen lite tveksam om de här verkligen hinner blomma, men det ser lovande ut. Klätterrosen planterade jag så att de kan växa mot och få stöd av paradisträdet som har haft sina bästa år och får mindre och mindre grenar. Och så klart ett plåtdjur måste jag ju visa en gång i månad, eller?

5 kommentarer:

CreandoPhoto sa...

En dag till fylld av tacksamhet. Jag älskar det :)

Carina Sjölund sa...

Vilken underbar dag du har vännen :)
Bara passa på att njuta!
Kramen♥

Fröken Grön sa...

Så härligt du har det i din trädgård! Och de där plåtdjuren är för härliga. Hoppas du får njuta av en bra dag imorgon med!
/Anna-Karin

Hanna sa...

vacker trädgård.
Kram
Hanna

Queen of Kammebornia sa...

Vad glad jag är att du är fylld av sommar!