onsdag 18 juli 2012

Är livet ett lotterispel?

diepresse.com

Det undrar jag ibland och speciellt på såna dagar, där jag får höra att en god bekannt har plötsligt dött inte gammal inte, och utan särskilt anledning, eller som idag som jag får höra från min goda vän att hon har en tumör i hjärnan.... eller alla de andra människor som drabbas av olyckor och sorg och hinder. Varför dem?

Och jag då som är så lycklig lottad som har en familj vi är allihopa friska och har en bra ekonomi, lycklig lottad alltså, varför vi?
 Det sägs att vi alla har våran rucksäck att bära, ja förstås det har vi, men varför är den hos vissa så otrolig hemskt tungt? Och så kan jag då undra när är det min tur att dra en nit? Nu när vi bara haft tur?

Känner nån igen sådana tankar?

Genom dem och alla hemska öden som jag har sett, hört eller läst om blir jag med varje dag tacksamare för det jag har, det är därför jag skriver mina måndagslista, att påminner mig själv: DU ÄR LYCKLIG LOTTAD! Var tacksam.....

Sorry att det här var ett litet tungt inlägg i sommarvärmen, men ibland så...

Inga kommentarer: