fredag 3 augusti 2012

Fredagens fråga med Jens Lekman

 I nöjesguiden.se har jag hittat några av mina fredagsfrågor, så igår letade jag där igen och hittade en intervju från 2007,där Carl Reinholdtz frågade Jens Lekman.
Så här låter frågan:


Slutligen, göteborgsmusiker brukar nämna havet som inspirationskälla, vad inspirerar dig?
Jag: Jag försöker gå med öppna ögon genom livet, min pappa har lärt mig att man får bara stjäla med ögonen. Så vart jag än är kan jag blir inspirerad. Dessutom finns det blogglandia och pinterest otroliga inspirationskällor!


Så här svarade Jens Lekman:
Slutligen, göteborgsmusiker brukar nämna havet som inspirationskälla, vad inspirerar dig?
     — Landet, fältet. Den fasta marken och det platta landskapet. Allt som är trist och stillsamt och behöver fyllas med nåt. Havet är alldeles för... stormigt.
hela intervjun

1 kommentar:

Miruschka sa...

Alla underbara bloggar är min största inspiration, men även inredningstidningar.
Hoppas du får en finfin fredag!
Kram♥