söndag 2 september 2012

I did it again!

Som alla gissade rätt kom mitt ordlös lördag -bidrag från  en skoplastpåse. Jag hade tagit fram den för att göra någonting annat ur den och så såg jag informationen på den. Ni vet ju redan att jag tycker mycket om idén att återanvända plastpåsar, så eftersom jag tyckte mycket om färgerna, började jag klippa "plastgarn", tanken var i början att virka igen någonting, för det var så smidigt, men jag insåg att det blev lite för stora hål för en väska, så jag tog fram sticknålar och körde bara på. Och det gick överförväntan jättebra.




För att stänga mobilväskan tog jag ett svart kardborreband, det är perfekt. Jag är så glad nu har mitt gamla eriksson ett nytt fodral. Fortfarande är jag helt fascinerad vad man kan göra. Och min plastpåse-feber har gått så långt, att jag inspektera alla påsar som falla framför mina ögön.

Nu ska jag kika in hos er lite grann och sedan ska jag skjutsa barnen till en fotbollsmatch. Hoppas att det inte regnar nu.

3 kommentarer:

Villa Frejas bokblogg sa...

Vad häftigt det blev!
Men är det inte svårt att klippa till plastbanden?
Kram.

Lövkojan sa...

Den blev såå fin!
Jag bara måste ju prova det där!

Ha det fint, kram Marie-Louise

Carina Sjölund sa...

Fint fodral till mobilen!
Kanske jag ska försöka på något sådant oxå :)
Kramen vännen♥