fredag 21 september 2012

What´s your favorite number?

Jag är ju uppvuxen med sesamstreet (eller bättre sagt Sesamstrasse), mina barn fick se och lyssna på den till och med.De fick  2 Cd-skivor med Sesamstrassen-klassiker. (Jag kan de allihopa utantill) Min fredagsfråga kommer idag från Bert. Intervjuad blev han från Ernie. Och frågan låtar så här:

What´s your favorite number?
Jag: 5,det har det alltid varit. Jag tycker den är snygg, jag älskar att skriva den. Jag kom väl ihåg vad stolt jag var när jag fyllde 5 och vad kul det var att vara stor. I matte i mulitplikationstabellen  var x5 mina favorite. Och så låter ordet fem fint och på tyska fünf låter söt, och annu sötare när man säger fümpf som mina barn gjorde. 5 äger bara!

Så här svarade Bert:
Så kul det här klippet är från 1978! Älskar det bara!

Har du ett favorittal?

2 kommentarer:

Miruschka sa...

Samma här, femman är "min" siffra!! Vet inte varför, men det har nästan alltid varit så.
Kram♥

Queen of Kammebornia sa...

Ja, tre!!! Och Ernie och Bert är riktiga favoriter!