söndag 21 oktober 2012

Kakfat

I lördags har jag varit med tjejerna på en loppisrunda, vi letade efter tallrikar och som tur hittade vi några fina, som passar fint ihop. För det är inte det lättaste.  Nu har vi gjort några kakfat som ska bli julklappar till släkten.  Och vad ska jag säga, det var jätteroligt att göra det och det kliar i fingrarna att göra flera. Jag beställde skruvor och borrar hos kakfateriet där man även hittar en enkel och bra beskrivning med bilder. 


Nu ska jag syssla lite ute, för solen skiner idag och det måste man utnyttja efter all regn.
Önskar er en finfin söndag!

4 kommentarer:

Pysselfarmor sa...

å så vackra! Sådana har jag funderat på att göra länge - en himla bra julklappsidé!
Tack för länken!

Victoria - Elvira Spekulerar sa...

Jättefina kakfat.

Kram Victoria

kavallinskan sa...

Vad glada dom ska bli som får så fina kakfat i julklapp! Superfina!

Kram viktoria

Villa Frejas bokblogg sa...

De är superfina. Det gröna hade jag mer än gärna haft!
Ska köpa ett fint 50-talsinspirerat tvåvåningsfat av min handledare på praktiken. Mannen min ska få det fyllt av godsaker på vår tioåriga bröllopsdag har jag tänkt.
Kram.