fredag 23 november 2012

Vad gör du när du vill unna dig något?

God morgon,
kan fortfarande inte sätta in bilder här trots att jag har nog lagringsutrymme. :(  Ska jobba med detta vidare. 
Men idag är det fredag och jag är LEDIG underbart, har verkligen känslan att jag behöver den här lediga dagen den här veckan. 
Jag nämnde det tidigare här  att jag är helt tagen på Så mycket bättre, därför letade jag en intervju inför min fredagsfråga av en deltagare. Det blev Magnus Uggla. Intervjun är inte aktuell den är från 2006 och jag hittade den i cafe.se och frågan låter såhär:

Vad gör du när du vill unna dig något?
Jag: Varför valde jag speciellt den frågan? Kanske för att jag unna mig just nu för lite? För mig går det alltid i vågar, ibland är jag duktig på att unna mig något och som nu kommer allt/alla annat/andra före. Om jag vill unna mig något då ska det vara vardagslyx, som till exempel  mysa med en bra film  och äta Ben&Jerry´s direkt ur burken. Och för att göra det perfekt, ska jag ligga nära min man. 

Så svarade Magnus Uggla och eftersom reporter Andreas Nordström ville veta lite mer, ser det ut den här gången mer som en dialog: 

Men vad gör du när du vill unna dig något?
- Ingenting. Jag lever som vanliga människor.
Gud vad tråkigt.
- Nej. Jag har ett skitbra liv. Men vadå ”unna mig”? Vad skulle jag ”unna mig”? En travhäst? Nä. Min belöning är att tända en cigg på fredagskvällen. Något glas vin. Så mycket mer är det inte. Jag lever ett bra liv. Men inte som någon jävla Ulf Ekberg. Det ligger inte för mig.

Tror jag unna mig ikväll något, ska skriva på inköpslistan  BEN&JERRY´S! Det blir bra!

Vad gör du när du vill unna dig något?

6 kommentarer:

CreandoPhoto sa...

*skratt* Uggla alltså, han är lite butter :)

Vad gör jag för att unna mig? Ja, just nu har jag ju unnat mig en ny kamera. Annars kan det vara att få gå på bio med något av barnen, eller åka in till sta´n och fika eller gå ut och äta med maken. Eller bara en härlig chokladkaka framför Så mycket bättre. Jag tycker att lite guldkant i vardagen är rätt viktigt :)

Kramar

Miruschka sa...

Inte helt otippat så svarar jag...att gå på loppis!
Ha en fin fredag:)
Kram♥

madelein - sexbarnsmamma sa...

Ja, visst var det en urgullig klänning :-)

Villa Frejas bokblogg sa...

Jag försöker unna mig lite fredagsmys... och lördagsmys. Och att andas i naturen. Fast lite bättre på att unna mig borde jag nog bli.
Kram.

Victoria - Elvira Spekulerar sa...

En fika med en god vän, eller att åka och strosa i affärer på egen hand, utan stress.

Kram Victoria

frk. Frida Fortissima sa...

Mest är det nog att sätta en extra guldkant på vardagstingen...som tex att köpa den där goda koppen med kaffe, som jag brukar strunta i annars, därför att det är onödigt som i dyrt...sådana saker, småsaker som känns lyxiga...beställa in ett glas vin till maten istället för vatten om jag gör på restaurang...
Ha det gott,
Frida
Och jag håller med dig! "Så mycket bättre" kan verkligen golva en.