måndag 4 februari 2013

Det börjar bli ljus i kaoset!

Det här är alltså pyyselkällaren, och det ser ju fortfarande lite kaotiskt ut, men det här kaoset har system! Jag vissa saker har bara inte hittat sin plats. Men såhär har vi aldrig sett vår källaren på längesedan, så det har verkligen hänt en hel del. Giraffen som ni ser på vänster sida, är ett älskat loppisfynd som våra barn hade i sitt rum när de var liten, nu står den där för att bli lagrad, den stackarn står nu nämligen bara på 3 ben.
Men det är måndag och då kommer min måndagslista:

Jag är glad för att:
  • vi har haft en underbar vinterdagssöndag igår.
  • maken och jag såg en revy i lördags och har haft det riktig roligt.
  • helgen kändes underbar intensiv och lång
  • jag hittade så fina stolar som är svarta nu, och jag är bara lycklig av mitt fynd
  • ni glädjer er med mig och skickade så många fina kommentarer, TACK
  • källaren är fylld med ved, och hela familjen hjälpte till så det gick otroligt fort.
  • dottern bakade en av Leilas äppelkakor och den var så god, mmmh
  • vi hann så mycket och känner oss ändå utvilad
  • jag och en granne ska fika efter jobbet under veckan
  • jag klippte Svante och nu ser han ut som en unghund igen
  • det är vecka 6, första post till dig-veckor har startat och jag är pirrig i magen ;)
Önskar er en fin måndag!



4 kommentarer:

Villa Frejas bokblogg sa...

Å, tänk att ha en hel pysselkällare! Underbart.
Haha, jag är också pirrig i magen och har lite prestationsångest (fast vi sa att vi inte skulle) men sån är jag. Jag måste ha!
Kram.

Miruschka sa...

Men vilket himmelrike att pyssla i, det ser ut att vara ordning och reda där:)
Härlig måndagslista som vanligt!!
Kram♥

CreandoPhoto sa...

Det pysselbordet är en dröm skulle jag säga. Och jag filar som bäst på post till dig idéer... :)

Kramar

Annas röda stol sa...

Wow!! Vilket pysselbord, kan det bli annat än skoj :)) Kram Anna