onsdag 13 februari 2013

Ett hjärta till dig


Första Post-till-dig är avklarad för mig och de som jag bytte paket med och hur det gick? Över förväntan!!! HELT OTROLIG! 
Fru Eriksson och Lisasvilja hoppade ju också på i sista minuten, så jag hoppas att de visar upp vad de har fått... 
 Eftersom vecka 5 var vi bara 3 deltagare så, skickade jag två paket iväg. Och så fick jag det här tillbaka
Titta själv (ljuset var inte den bästa,jag fick det inte bättre till, sorry behöver nog ett nytt objektiv):
Fina Sara med bloggen Villa Freja gjorde de här urgulliga hjärtan till mig och så söta gumman! Tyvärr syns inte färgen så bra men härtan som ser gråaktig ut, är egentligen en underbarfin turkos.      
                            TACK så MYCKET!

Men det var ju inte allt, det blev ju lite som julafton för mig den här gången. ;)

Jag fick finaste värmekudden och ett underbart självgjort badsalt som doftar underbart gott som en lavendeläng av bästa  Kicki med sin underbara blogg creando. Även till dig en STOR TACK!
Snack om en lyckad början!

Om jag kunde önska mig någonting så skulle jag gärna veta hur ni gjorde.
Alltså en beskrivning av de söta hjärtan (dockan är för avancerad för mig tror jag, eller?),
Och med vad som värmekudden är fylld, är det vetekross..?.det är ju fantastiska ge-bort-presenter som även jag vill kunna göra ;)
Och eftersom jag önskar mig det,  så ska jag visa  här mitt bidrag till första temat av 6 Post-till-dig- tema. Jag valde göra någonting ur ull/filt, för det är materialer jag verkligen älskar.
Jag har ju redan skrivit så mycket om mina ullpärlor-projekt och så gjorde jag mitt underlägg på nytt, och eftersom jag insåg att jag kunde forma det även till ett hjärta så tyckte jag det skulle passa väl till temat.


Ullpärlunderlägg:
-minst 25 ullpärlor
- Trädgårdstråd
en stark nål
en tång
Nu gäller det bara tar upp pärlorna på tråden, Börjar och avlusta med en nod. Klart!

Nålhjärtat
filttyg
tråd/nål
vadd
Klipp ut två lika stora härta, brodera vid kanten med en langettstygn, innan du är klart, fylla hjärtat med vadd, fortsätta sy ihop.

Tack för en underbar första omgång: 

Hoppas ni hänger med nästa gång, och flera till!
Snart kommer jag att lägga ut andra temat! 

7 kommentarer:

Villa Frejas bokblogg sa...

Å vad glad jag är över att du blev glad :)
Jag tycker dina bilder blev kanon... när jag försökte fota presenterna jag fick av dig blev det bara... suddigt och fult. Det kommer i varje fall ett inlägg om det i morgon, på alla hjärtans dag :)
Stor kram.

Villa Frejas bokblogg sa...

Och vet du, jag glömde fota det jag gav bort till dig. Får jag låna ditt bildkollage och använda i ett inlägg i min blogg, så kan jag där även lägga upp beskrivningen på hur jag gjorde.
Kram.

Villa Frejas bokblogg sa...

Sv: såklart jag tycker, de är jättefina :)

Villa Frejas bokblogg sa...

Sv: ja, det får du :) Kram kram.

CreandoPhoto sa...

Älskar ullbollsunderlägget!!! Underbart!

Fina saker du har fått också. Det som inte var från mig syftar jag såklart på här :)

Kul att du gillade vetevärmaren. Kommer inlägg om hur imorgon :)

Kramen

MammaElva sa...

Åh, så fina saker! Nästa gång måste jag få vara med :) Verkar ju superkul det här, vilken härlig idé!

Och tack så mycket för gratulationen! Jag har haft en fantastisk dag :)

Kram på dig!

Anonym sa...

Woow....Fantastist ♥....
/HJärtliga Kramar från mig!