söndag 28 april 2013

Jag har vunnit på riktig!


Jag har ju vunnit för allra första gången någonting riktig, kan ni tänka vilken glädje. I fredags kom ett litet paket från c/o GERD med bästdoftande ligonberry bodylotion. Åh så underbart det luktar skog och sommar och citron.
Jag var med i Annas tävling. Och nu har hon en helt fantastisk tävling på gång. KOLLA SJÄLV Tävlingen och hela hennes blogg är någonting för riktiga Gotlandfans. Tack fina Anna för vinsten jag är verkligen överlycklig för som sagt det här är min första riktiga vinst.

I min hemby i Tyskland finns varje augusti en tivoli med karusseller, marknad och lotteri... Jag älskade gå dit som barn. Ett år, jag vet inte hur gammal jag var så fanns det en stor docka som de lottade ut, som såg ut som en princessa, den hade långt ljust hår och en underbar vacker klänning, precis den absoluta motsatsen mot mig. Jag tyckte det var den vackraste dockan som fanns och all min sparade "tivoli" pengar gick till för att få den där dockan. Jag köpte massor med lotter, det gällde att få till en viss spelkortkombination för att få en sån docka, jag minns det så väl, hur jag stod där och även min äldre bror hjälpte till. Vi två kanske 12/10 år fanns där ensam framför den där tivolimannen som pratade hela tiden i sin mikrofon för att locka folk dit. Och vi räknade och tittade genom alla våra lotter och var säker på att dockan var min. Jag lämnade in alla min lotter och mannen ropade högt med mikron " Helt underbart, en huvudvinst igen! Tar chansen nu! Den här lilla damen, har fått huvudpris!!" Jag blev rött i ansiktet och lycklig och stolt, jag var verkligen överlycklig. Tivolimannen lät mig vänta ett tag, för det kom ju då flera andra som trodde på sin lycka och köpte lotter. Och jag och min bror vi väntade artig tills han hade såld alla lotter. När det blev lugnare igen så kom han och gav mig en nyckelring med en plastelefant på!!!! Utan att säga någonting!!! Men jag och min bror, vi vägrade gå, det var ju huvudvinsten, det hade han ju sagt högt till alla! Utan mikron tog han mina lotter och visade att jag hade inte rätt spelkortkombinationen, och fortfarande kan jag inte tro det, sedan tog han alla lotter och rev sönder dem. Jag var förlamad, det var helt torr i halsen, och när jag såg lotterimannen börjar prata i sin dumma mikrofon så jag gick hem och har inte köpt någon lott på tivolin sedan.

2 kommentarer:

Villa Frejas bokblogg sa...

Men å vad roligt. Grattis till den fina vinsten. Kram.

Anna sa...

Bättre sent än aldrig kom så din vinst!
Hoppas du får glädje av dem!
Vilken tråkig historia du delar med dig av. Det känns så fullt att lura ett barn så!

Kramen från ön!