måndag 27 maj 2013

Lycka är...

Fina Victoria brukar skriva så fina lycka är inlägg och idag ska jag skriva nästan som hon gjorde i sitt inlägg:

Lycka är att ha nya kompisar på vår mark.

Precis som Victoria så har vi också bestämt oss iår för att låta grannen har sina får på vår åker/äng/mark/lägda. Jag känner precis samma lycka, jag som alltid ville ha får, har nu några på marken utan att känner någon ansvar. Och så söta de är. När jag tog bilderna så påminde mig deras blickar mycket på boken Glennkill en fårkrimi från Leoni Swann som jag verkligen bara kan rekommendera, en underbar bok.

Och eftersom gräsklipparen fortfarande inte fungerar,( trots att jag har skruvit upp hela och kollat överallt jag nådde fram, så hittade jag inga fel) så blir ängen iaf fin "klippt" av våra kompisar...

5 kommentarer:

Annas röda stol sa...

Åh så fina får!!! Åh dessa söta lammungar :))) Ha en trevlig kväll. Kram Anna

Victoria - Elvira Spekulerar sa...

Men åhhhh, vad du är gullig. Jamen visst är det en underbar lösning med att ha andras får på sin mark, det är sannerligen lycka det.

Stoooor kram

Victoria

Anonym sa...

Naw...Sååå söta ♥ ...
/Kram Annmi

kavallinskan sa...

Härliga bilder på era nya kompisar! Riktigt söta är de!
Kram viktoria

Unknown sa...

Fint med får. Sann lycka att ha utanför dörren :)
Kram Maria