torsdag 27 juni 2013

Radiosommar


Sommarvärdar 2013. Foto: Mattias Ahlm/Sveriges Radio
bild lånad från P1

I år hänger jag faktiskt inte riktig med sommar i P1. Jag har hunnit först lyssna på Maja Ivarsson och Lasse  Kronér. Jag kom väl ihåg när en granne sa att hon brukade lyssna på sommarpratare i P1. Och jag som inte visste vad det var tänkte bara åh så tråkig, P1 (ja så är det väl med fördomar man har) men sedan åkte jag hem från jobbet och lyssnade på en repris vet inte vem det var, så spännande, sedan dess har jag blivit en riktig fan av sommar i P1. Nu brukar jag lyssna på kvällen med datorn och tycker varje gång vilka spännande saker de har att berätta. Och risken finns om jag skulle träffa en på stan, att jag kommer fram och heja vild för jag har känslan att jag känner dem.

Hur är det med dig? Lyssnar du på Sommarpratare?

4 kommentarer:

Annika GW sa...

Också min sommarfavorit.Perfekt att lyssna på när man stickar o virkar! / Annika

Den där Victoria sa...

Jag älskar sommarpratarna och lyssnar på poddarna när jag åker till och från jobbet just nu, sen på semestern brukar vi lyssna tillsammans på kvällarna här hemma eller i stugan på Gotland.

Kram Victoria

Villa Frejas bokblogg sa...

Jag missar det. Vet inte riktigt när och i vilken situation jag skulle kunna lyssna på radio. Men jag brukar kolla på teveprogrammen sen om radiopratarna. Kram.

Annas röda stol sa...

Ja ett härligt och spännande program :) Ha en skön kväll. Kram Anna