tisdag 9 juli 2013

Tycker du om att bada i sjön?

På sommarn brukar jag ta en morgondopp/simmtur med Svante, medan de andra här i familjen sover. Sjön ligger en kvart härfifrån när man går till fots, dock brukar jag cykla dit, och då är man precis lågom svettig för att våga gå in i sjön. 
Jag älskar att simma i sjön på morgonen, det är någonting speciellt i luften då. 
I år har jag inte gjort det än, mest för att jag inte har semester, dock hade jag tänkt göra det idag eftersom jag ska jobba natt i natt ;), men vädret är inget speciellt idag, och för första doppet behöver jag en riktig sommardag!  Och Svante, han älskar vattnet dock har han inte förstått hur skönt det är att simma runt i sjön, han vill helst bara simma fram och tillbaka. 

Tycker du om att bada i sjön?


1 kommentar:

Annika GW sa...

Älskar morgondopp. Speciellt när havet är spegelblankt och solen glittrar på vattenytan och det är lugnt och alldeles tyst innan alla badgäster anländer med sitt pick och pack! / Annika