fredag 30 augusti 2013

Höstkänslor


Efter gårdagens regnskurrar så känns det idag, att hösten har tagit över! Hösten är en årstid som innebär så mycket : vi avslutar sommarn genom att ta in skörden och förbereda oss inför vintern! Varje höst får jag en   "restart"- känsla!  Kanske hänger det ihop med skolstarten, där vi fick som barn alltid nya pennor nytt skolmaterial även nya kläder. Jag älskar fortfarande ett tomt anteckningsblock, och det kanske har någonting att göra med att få börja på nytt igen.
Nu när jag inte längre går i skolan, så finns dock känslan kvar. Och det innebär inte bara att sommarhåret ska klippas, det kommer alltid upp funderingar vad ska jag göra, är jag nöjd, vad vill jag, hur kan jag börja på nytt. Jag läser mindfulnessböcker och försöker få ordning inom mig och utombords.
Och även här hemma vill jag förändra, det stökiga skafferiet, som vi under sommarn bara slängde in saker, ska städas och får nytt system, fönstrarna ska putsas och golvet skurras...(kanske bäst att börja) som sagt, att trycka på "restart" igen....
Hur känns det för dig, att hösten ligger i luften?

Ha en fin fredag!
Kram på er alla

Inga kommentarer: