fredag 22 november 2013

Att inte ha bloggat i en vecka...


... beror mest på att jag inte har haft tid. Det kändes så att komma hem från jobbet, äta lite grann och sen gå vidare till möten, bio, gympa. Så när jag kom hem så ville jag bara sitta i soffan och inte göra något annat. Trots att det var roliga saker, så känner jag mig lite "fritidsstressad"
Men nu är det helg och det är ingenting riktig planerad förutom att ta in ved. Och det känns superskönt. Och vi ska börja redan ikväll med rejäl fredagsmys.

Att inte blogga känns inte bra, jag får dåligt samvete, typ att jag inte hör av mig. Inte lämnar ett tecken här och inte kommentera. Jag vet att jag inte behöver det egentligen, och jag vet att jag inte är ensam med den här känslan, men det är svårt att få bort det. Visst finns det någon som känner igen det här, eller?
Vad ska man göra?
Men nu har jag hört av mig och det känns skönt, så nu kan jag fortsätta med mina fredagsmys-förberedelser

Önskar er en stressfri fredag/helg!

6 kommentarer:

Annas röda stol sa...

Ja så kan det va ibland att man känner sig fritidsstressad ( bra namn på det) Gör sånt som du mår bra av och ha en trevlig kväll. Kram Anna

Majas bekännelser sa...

Det där kan jag också absolut känna igen mig av! Men försök att inte bli stressad, vi finns ju kvar! :) Eller lämna bara ett litet spår så vi vet att du mår bra! Det kan jag göra ibland, för att just slippa den där stressen. Mycket för ens egen skull! Hoppas du får en riktigt skön och avslappnad helg! Jag befinner mig också i en hektisk period och ser också fram emot en helg utan nåt inplanterat! Så njut! Kram Maja!

Unknown sa...

Ja gud ja, det där känner jag igen. Jag tycker bloggandet är så roligt men det kan även stressa mig. Tyvärr. Hur gör man för att inte känna så?
Önskar dig en skön kväll
Kram
//bara anna

Maria-Snickaregården sa...

Som jag känner igen mig. Och ju mer jag tänker på att jag borde göra ett inlägg desto mer låser det sig. Samtidigt har jag lovat att bara blogga när jag har tid och ork. Inte av att jag borde.
Ha en fortsatt fin kväll och helg
Kram Maria

Villa Frejas bokblogg sa...

Ja, jag blir jättestressad om jag inte hinner blogga eftersom jag ser det som mitt jobb. En blogg växer inte och blir stor utan ansträngning. Undrar hur det blir om ett år då jag ska jobba heltid och samtidigt fortsätta att studera på halvfart? :)

Nu så, bättre sent än aldrig, har jag äntligen börjat med Post till dig. Ledsen att det dragit ut så på tiden, men snart så... hoppas du blir glad. Kram.

Mia Arp sa...

Ja det kan man lugnt känna igen sig i.. Delvis för att man ser på bloggstatestiken hur det går om man hoppar över att blogga bara en endaste dag. Men man får helt enkelt slappna av med det bara. Jag brukar kompensera med att blogga mer andra dagar, typ hoppar jag över en dag så gör jag två inlägg nästa. Hur brukar ni lägga upp bloggandet, hur ofta gör ni inlägg? Jag har flera gånger fått tipset att blogga minst tre gånger om dagen om jag vill växa men då skulle jag ju inte hinna med något annat liksom, så en gång per dag får räcka för nu. Har ni några andra bra tips på hur man kan växa?
Kram, Mia
www.hippiechic.blogg.se