söndag 8 december 2013

Adventfönster i vardagsrummet


I vardagsrummet har vi också lite julpynt, sparsamt kan man verkligen säga, inga tomtar hemma hos oss iår.
I år blir det en mer naturlig stil. Som ni ser. Adventskrans på lilla bilden i hörnet gjorde dottern under sin praktik i en trädgårdshandel. Den passar superfint in i vardagsrummet.

Stjärnorna har gjort själv av små grenar. Jag gjorde de i första året när vi hade flyttat hit, min dröm har alltid varit att ha en granrisgirland kring ytterdörren, så det gjorde jag och på den hängde de här stjärnorna.
Det var mer jobb än jag trodde så jag har gjort den där girlanden bara ett år, men stjärnorna finns kvar och får stå i vardagsrumfönstret. (Tjocka kransen köpte jag var ett julreafynd från panduro)


Önskar er alla en riktig fin 2. advent

2 kommentarer:

Annas röda stol sa...

Så mysigt!! Ha en trevlig 2:a Advent. Kram Anna

Unknown sa...

Vad mysigt ni har det, verkligen!
Jag skulle vilja göra såna stjärnor av pinnar, får se om jag får till det...
Kram
//bara anna