torsdag 9 januari 2014

Årets först pysselprojekt


I helgen kliades verkligen i fingrarna och efter att ha städat tvättstugan så kände jag att jag var tvungen att skapa någonting igen. Jag köpte ifjol en rislampa som skulle bli en så fin pionlampa som Fröken Pyssel visade. Men jag klarade inte det, jag tillverkade inte en ända fin pion ur en serviette och efter många försök så gav jag helt enkelt upp.
Men jag som älskar mönstrade färgglada servietter provade då i helgen göra en decoupage-lampa. Bara ett provexemplar jag hade faktiskt inga höga ambitioner inför detta. Och bara klistrade på servietter med lite system så gott det gick och fyllde sedan ut luckorna.  Superenkelt och otrolig avkopplande.

Efter lacken så provade jag sätta lampan i sovrummet och där passar den ganska bra. lampan har fått en liten indisk touch och ger bättre ljus än man tror här på bilden.


Jag är faktiskt nöjd med lampan, och jag tror inte att det här har varit den sista!

1 kommentar:

Annas röda stol sa...

En kul och snygg lampa!!! Ha en trevlig kväll. Kram Anna