onsdag 15 januari 2014

Tulpanernas dag och gårdagens misär



Att det är tulpanernas dag idag, det fick jag senare veta, när jag redan köpt dem! Så passande för jag hade tänkt belöna mig själv med tulpaner och en tidning eftern gårdagens misär i kylan och  dagens kylskåpsrensning! Det var nämligen dags efter jul att gå igenom alla grejer som fanns där... ähm.

Gårdagens misär? Tja, mina fingartoppar har en frysskada 1 ! Och jag har fortfarande svårt att hålla någonting varmt med händerna!  Men skyller dig själv! Går ut utan handskar när det är minus 20! i säker tron att man bara behöver gå från jobbet till bilen och sitta där i värmen! 
Så blev det ju inte!
Bilen startade först dock sedan fick jag mitt på parkeringen ett motorstopp. Batterielampan lyste! Jag såg en stackars man där som jag frågade om han kunde ge mig starthjälp, kabel och allt har jag i bilen, men det  fattas här förmågan att koppla dem på batterier!  
Trots att i början batterielampan lyste så var det inte batterien som fick bilen att stanna  någonting annat är frysen (?)  fryst (?) (äh här fattas det svenska kunskaper!) Så den där snälla mannen och jag rullade ju bilen tillbaka i en pakeringsficka! Och allt detta gjorde jag utan handskar och fingrarna gjorde så ont!!!!
Efter 20 minuter åkte jag med bussen hem. 

Dagen blir dock räddad av busschaffören som frågade mig om jag var ungdom eller vuxen!!! Haha, det fick mig att smälta lite gran!


1 kommentar:

Den där Victoria sa...

Usch för bilar som krånglar när det är kallt ute.

Kram på dig