tisdag 3 juni 2014

Vad är din superkraft?

Jag läser just nu  Fredrik Backmans Min mormor hälsar och säger förlåt, jag har inte kommit så långt att jag kan ge en recension, MEN  så långt jag har kommit nu, att jag vet att alla människor har superkrafter. Det är precis det här som jag älskar med att läsa böcker, det öppnar horisonter på det ena och det andra viset.
Men när den riktiga världen rasar, när allt där blir kaos, då kan människor som Elsas mormor ibland vara den enda som fungerar. Det var hennes superkraft.
Och Elsas mamma tappar nästan aldrig kontroll, det är hennes superkraft att vara lugn och sansad.
När jag läste det så undrar jag vad min superkraft kan vara.
Jag fungerar inte i kaos så bra och är inte heller alltid lugn och sansad. Min superkraft kan vara min skratt, jag har lätt att skratta och gör det ofta och gärna, min skratt är mild sagt annorlunda (det ledde till att jag en period under tonåren inte alls skrattade högt) och den är smittande.
Och nu när jag vet att det där är min superkraft, så ska jag använda den ännu mer.
Tills jag kom på det så har jag såklart också googlat och hitttade den här superkraft-test. Och den superkraften som visade sig där, var också bra  för tydligen äger jag också supersjälvförtroendehöjar-krafter och det ska jag nu också utnyttja mera. För man ska väl inte slösa bort sina förmågor,eller hur?


Vad är din superkraft?




4 kommentarer:

Den där Victoria sa...

Jag bara måste läsa den boken snart. Min superkraft är nog också skrattet och att välja glädje.

Tack för dina fina ord inne hos mig, jag blir så himla glad att du uppskattar det jag skriver.

Varm kram till dig <3

Annas röda stol sa...

Spännande!!! Jag får nog fundera ett tag på det där med superkraft :) Ha det fint. Kram Anna

Anonym sa...

Undrar också vad min superkraft är. Började grunna på det när jag läste den boken.
Skratt är en bra kraft :)
Kram Maria

HönaPöna sa...

spännande... måste kolla in testet!
Skratt är ju en alldeles jättebra superkraft!